Proč je network marketing tak geniální a proč jsem se do něj hned pustila?

  • Může v něm uspět kdokoli, kdo je ochotný se učit a pracovat na sobě (studenti, důchodci, invalidi, maminky na mateřské i protřelí podnikatelé). Zvládnou to i introverti 🙂 Není důležité, kým jsi byl(a), je důležité, kým se chceš stát.
  • Každý má dostatek času na rozjezd, a nic se nestane, když se někdo rozkoukává několik měsíců nebo i let. Něco takového moc nejde v klasickém podnikání, kde běží nájmy nebo hnije zboží ve skladech.
  • Žádné starosti se zaměstnanci, pronájmy, sklady, logistikou,...
  • Bez vstupních investic.
  • V době ekonomické krize roste. Lidi přicházejí o práci, chtějí si zajistit příjem, tak se přidávají jako obchodní partneři.
  • Pákový efekt. Když se chceš stát finančně svobodným, musíš se naučit vydělávat, i když spíš.
  • Vzniká reziduální (pasivní) příjem. Možnost zajistit se na stáří, důchod, nemoc, úrazy.
  • Neomezený růst.
  • Jednou dobře odvedená práce přináší zisk dlouhodobě, úročí se. Když budeš razítkovat dopisy na poště, děláš každý den to stejné a pořád jsou nové a nové dopisy.
  • Cenné zkušenosti, osobnostní růst, nárůst sebevědomí, vyladěný money mindset.

Říkáš si, není to ta pyramida?

Pokud chodíš do práce, zřejmě už máš s pyramidou bohaté zkušenosti:

  • Postup jen když se uvolní místo - to vede k rivalitě, podrazům, závisti, úplatkům,...
  • Zisk jen na špici pyramidy. Můžeš se snažit sebevíc a dostaneš tak maximálně nějakou odměnu (ale jenom pokud se zalíbíš).
  • Pákový efekt využívá jen manažer - používá k němu zaměstnance.
  • Mocenský model řízení - hierarchie nadřízených a podřízených. Strach, ovládání.

A jak to tedy je?

To, o čem mluvím, je spíš válec.

Zaměstnanecká pyramida

  • Řízení.
  • Kontrola, manipulace.
  • Možnost postupu, jen když je volné místo.
  • Za víc snahy a větší produktivitu nic. Nebo odměna, která ale neodpovídá úsilí.

Network marketing

  • Vedení.
  • Motivace, podpora, svoboda.
  • Žádný strop pro postup, jediné omezení tvoří vlastní rozhodnutí.
  • Čím více lidem pomůžeš, tím větší výsledky.

Je to spravedlivé?

Co se asi mnohým nebude líbit, je, že v network marketingu je každý zodpovědný za vlastní úspěch i neúspěch. Kdo se chce svézt na úspěchu jiných nebo dostávat pevný plat i bez odvedené práce, musí si najít něco jiného.

Každý začíná spravedlivě od nuly podle svého přínosu pro druhé, neexistuje protekce.

Nad tebou není nikdy obsazené místo, můžeš stoupat, jak vysoko chceš, a dokonce tě v tom ostatní podporují a povzbuzují.

 

Představ si, že by ses šel zeptat svého šéfa, jak se máš stát tak dobrým, aby ses dostal na jeho místo, a jestli by ti s tím pomohl...

Máš to? Vtipné, že?

Nebo jako majitel kavárny se půjdeš zeptat do kavárny naproti v ulici, jaké mají novinky, vychytávky, a co plánují, aby ses inspiroval?

To by asi neklaplo, co?

V tomhle podnikání, v naší komunitě, si ty vychytávky právě sdílíme, přejeme si úspěch a pomáháme si. Moc růžové? A proč ne?

Úspěch ostatních je totiž i můj úspěch.

Co je referenční marketing?

Vyprávím příběh o tom, že jsem s něčím spokojená (ať už výrobek nebo podnikání), že jsem si vyřešila problém, a když to člověka zaujme, jen ho přesměruju na eshop nebo připojím jako partnera.

Proč bývá zboží těchto společností tak drahé?

Supermarkety a hypermarkety diktují výrobcům podmínky. Kvalitní zboží je nezajímá, bylo by drahé, zatímco oni umí prodávat jen levné věci. Když výrobce nesníží cenu, za kterou je supermarket ochotný zboží vzít, může výrobce zkrachovat.

Výrobci kvalitních produktů, kteří nechtějí zboží šidit, aby ho mohli prodat v supermarketu, hledají cesty, jak produkty dostat k zákazníkům jinak. Referenční marketing je pro ně výborná cesta.

Pákový efekt

Umíš si představit, jak ti poroste podnikání (a zisk), když na něm budeš pracovat 100 hodin denně?

Že by ses musel naklonovat?

Ano, přesně tak se to dělá 🙂

Říká se tomu duplikace - naučíš ostatní své knowhow, pomůžeš jim zlepšit si život a váš čas se sčítá.

To jako budou pracovat za mě?

Ne, oni si budují vlastní byznys. Ty dostáváš jen zlomek jejich výdělku jako odměnu za to, že jsi jim pomohl, naučil je knowhow, vedeš je a podporuješ.

Vadí ti, že na tvé práci bude vydělávat i někdo jiný?

Tomu jde jen nějaké procento. A nevadí ti, že v zaměstnání na tvé práci vydělává šéf, často ještě s celou další hierarchií?

Když budeš vydělávat 15 tis. měsíčně a někdo tě naučí vydělávat 50 tis. měsíčně, budeš se zlobit, když tvému učiteli z toho půjdou třeba 2,5 tisíce? Jestli ti to nepřipadá fér, není to cesta pro tebe.

Jedná se o koncept tzv. nové ekonomiky.

Je podmíněná růstem informačních sítí a je chytrá v tom, že můžeš vybudovat globální byznys třeba od kuchyňského stolu, bez statisícových investic. A funguje na principu win-win, takže ke spokojenosti všech.

Víš, proč se lidé zapojují do network marketingu?

Důvody bývají:

  • Další příjem
  • Finanční nezávislost
  • Chuť podnikat
  • Více volného času
  • Osobní rozvoj
  • Touha pomáhat druhým
  • Setkávání s novými lidmi
  • Odchod na odpočinek
  • Touha zanechat odkaz

A jaká je ta tvoje hlavní priorita?

Proč sis vybral právě tuto prioritu?

Proč je to pro tebe tak důležité?

Co by se stalo, kdybys tuto příležitost neměl?

Proč by ti to dělalo starosti?


Jestli jsi si odpověděl na otázky a máš chuť se o své odpovědi podělit, napiš.

Jestli tomu chceš ještě víc porozumět a třeba zjistit, jestli to náhodou není i pro tebe, napiš taky.

Jestli máš vnitřní chuť mi napsat, i když rozum říká, že je to blbost, napiš i tak 🙂

A kam?

Do Messengeru nebo na email info@adelabendova.cz 😉